szerda, december 28, 2011

Zellerpüré/főzelék/krémleves

Na jó, tudom, sokaknak már a cím elolvasása után tovább is lépnek. Zeller?! Nem, nem, soha! Bevallom, én sem rajongok érte. Belefőzöm a húslevesbe, beleteszem a malac lapockájának a páclevébe, néha magamba erőltetek 1-2 falatot és ennyi. Aztán támadt egy ötletem! Adtam neki egy esélyt, mert hát mégis egészséges a zeller, és jó dolog bővíteni a köretek listáját. Sikerült! Imádom! Bár pürének indult, főzelék/krémleves lett belőle. Kevesebb kókusztejjel tökéletes püré. Így az ünnepi falatozások közepette pedig egészen jól esett ez a könnyű krémleves. Egy kis pihenő :)

Hozzávalók:
  • 1 nagyobb zeller
  • 4 dl kókusztej (ha pürét készítetek, akkor csak 2 dl)
  • frissen őrölt fekete bors
  • szerecsendió
  • 1 nagy evőkanál vajzsír

Az ötlet roppant egyszerű: cseréld le a vizet és főzd a zellert kókusztejben! Tadám! Sokkal lágyabb, kellemesebb íze lesz.

A zellert megpucoltam, felkockáztam és kókusztejben megfőztem, sóval, borssal, szerecsendióval fűszerezve. Majd hozzákevertem a vajzsírt és összeturmixoltam a petrezselyemmel. (Ahhoz, hogy ilyen szép, egyenletes zöld színe legyen, nem elég a botmixer. Hagyományos turmixgép a titok nyitja.:)

Jó étvágyat!

2 hozzászólás:

Névtelen írta...

Huh, de jó! Na, ezt is kipróbálom:-)

Üdv,
MW

polexin írta...

Az enyém mindig sárga, mert 1 szál sárgarépát is belefőzök,miután pici hagyma üvegesre pirításával indítok.Felngedem a kókusztejjel és kis karikákra darabolt zellerszár a levesbetét.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...