vasárnap, december 25, 2011

Almás-gyömbéres pite

Mint már említettem, a bejgli az idén nem sikerült elsőre. Az első tészta túl lágy lett, képtelenség volt feltekerni, és a legkevésbé sem lehetett tőle elvárni, hogy kisült állapotban egyben marad. Mivel nagyon bátran vágtam bele, jó sok liszttel, mert hát kell a sok bejgli,egy nagy adag tészta várta a hűtőmben a sorsát. 
Azóta rájöttem, van ennek egy nagyon praktikus oldala. Az ünnepi hajtás, vendégeskedés előtt előkészített tésztából bármikor pikk-pakk össze lehet dobni egy friss, meleg süteményt. Nálam ez lett az első.

 

A tésztához:
A feltéthez:
  • 2-3 alma
  • egy hüvelykujjnyi friss gyömbér (ha nincsen: akkor 1-2 teáskanál szárított, darált gyömbér)
  • 1-2 evőkanál xilit
  • 1 evőkanál őrölt fahéj
A recept már a pitére átkalkulált mennyiségeket tartalmazza :) Ennek kb. a négyszerese volt a bejglitészta. Vagyis: számíthattok még receptekre evvel az alaptésztával :) Az egyetlen jelentős különbség a sikeres bejglirecepthez képest: a töménytelen mennyiségű vajzsír (és ehhez mérten némivel kevesebb kókusztej:) Ez a tészta sokkal lágyabb volt, olyan linzeres-pités jellegű. Adta is magát, hogy valami könnyű feltéttel egy pitét készítsek belőle.
A liszteket a sóval összekevertem, belemorzsoltam a vajat, majd amikor már egyenletesen eloszlott/felszívódott, hozzákevertem a porxukrot. A tojásokat felvertem a kókusztejjel, majd tésztát gyúrtam belőle. Közben pedig arról álmodoztam, mennyire jó lesz, ha egyszer majd lesz egy Kitchen Aid-em, és nem kell saját magam gyúrni a tésztát. Mert ez felér egy edzéssel :D
A vékonyra (kb. fél centi - 8mm) nyújtott tésztát a (nemlétező) piteformámba tettem. Vagyis a gyümölcstorta formámba. Aminek ugye köztudottan emelt az alja. Ennek következtében, ahogy várható is volt, a torta alja beszakadt miután kivettem a formából :D De hogy miért nem tettem akkor inkább sima formába?! Mert lökött vagyok, azért. Nincs oka. 
Előmelegített (160 fok, alsó-felső sütés) sütőben kb. 5 percig elősütöttem. Ez idő alatt elkészült a feltét is. Az almákat megpucoltam, felszeleteltem. A gyömbért szintén megpucoltam és hozzáreszeltem az almához. (Tipp! Gyömbér reszelése során fontos, hogy a reszelőre merőlegesen tartsuk a "szálkáit", így azok nagy része nem kerül a süteménybe. Friss gyömbérnél kisebb probléma, de friss gyömbért ritkán kapni.) Cukroztam, megszórtam fahéjjal, összekevertem és az elősütött tésztára egyengettem. További 30-45 percig sütöttem. 
Jó étvágyat!

1 hozzászólás:

Névtelen írta...

Szia, ha nincs vajzsirom, mivel javasolod helyettesiteni? Koszi, Orsi

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...